Der er mangel på gode mødelokaler her i byen. Hvis du har brug for et lokale, hvor I kan sidde 4 – 8 mennesker og arbejde effektivt sammen i 2 – 8 timer, så skal du lede længe. Det kan jeg godt fortælle dig! Jeg har ledt med lys og lygte i flere dage. Har søgt på internettet: ”Konferencelokale København” og det har da givet resultater. Dårlige resultater. Det er, som om at den københavnske verden ikke ved, at vi er blevet meget mobile, og derfor ikke har problemer med at komme hertil i få timer for at deltage i møder. Men man kan ikke få et ordentligt mødelokale.

Man kan sagtens finde lokaler hos hoteller, men man skal leje lokalet for 1 dag. Ok, det har måske noget at gøre med rengøring af lokalet og personale, som står til rådighed for at hjælpe med wi-fi, audiovisuelt udstyr mv. Men tænk nu, hvis jeg har brug for et lokale i kun 3 timer. Min partner og jeg skal mødes, og han flyver ind fra Stockholm eller Berlin, og inden han skal videre til Madrid eller Reykjavik, kan vi lige nå at få et 3 timers møde. Hvorfor skal vi så leje et mødelokale for en hel dag? Vi har kun brug for mindre end en halv dag. Men vi har brug for et lokale, som kan give os rammerne, vi har brug for at være effektive. Dvs., ingen støj fra fly, der letter eller lander adgang til en kop kaffe og en snack, wi-fi, der fungerer upåklageligt, og omgivelser, som giver os ro til at koncentrere os.

MBK har mødelokaler og konferencelokaler

Indtil videre har jeg kun fundet ét sted, som giver os de rammer, vi har brug for. Og det har taget mig meget tid at finde det. Til gengæld bruger jeg stedet flittigt, fordi det sker ofte, at jeg har brug for et lokale i få timer.
Du kan måske indvende, at vi kunne mødes på en café i lufthavnen eller inde i byen, hvis tiden tillader det. Det kan du have ret i, men det er ikke effektivt. Der går for meget tid med, at vi mentalt skal koordinere ind på støjniveauet. Enten fra flytrafik, eller fra caféens musik. Når jeg er i møde, skal det være effektivt. Min tid er i forvejen knap, ligesom mine partneres er det. De har travlt, jeg har travlt. Og derfor er det lækkert, når man endelig finder et sted, med passende mødelokaler i København.

Som sagt, så har jeg fundet ét sted. Det ligger centralt, er nemt at komme til. Også fra lufthavnen. Og det har alle de faciliteter, vi har brug for. Wi-fi, telefon, audiovisuelt udstyr mv. Og det bedste er, at jeg kan leje mig ind i 2 – 4 timer – ligegyldigt hvilket tidspunkt på dagen. Har jeg brug for lokalet fra kl. 10 til 13, så er det ok. Er det fra kl. 15 til 17, så er det også ok. Intet vrøvl. Og personalet er professionelt. De er super gode til at være til stede uden at være synlige under møderne. Det er et fantastisk sted.