Vi skal have gang i en stor kampagne for vores firma. Vi har fået lavet plakatsøjler til hele byen, vi har lavet Tv-reklamer og er nu ved at lægge sidste hånd på en bilreklame, vi skal have på alle firmabilerne.
Det bliver stort og succesfuldt. Det er vist også nødvendigt. Tallene for sidste kvartal var ikke, helt som vi forventede, så vi må gøre noget ekstra. Vi skal bestemt være den ledende i vores branche igen.
Vores marketingafdeling og designerne har arbejdet på fuldt tryk, og vi kan mærke, at de er ved at nå deres grænse. Vi har allerede fået sendt en del pressemeddelelser ud om de nye aktiviteter, og kommunikationschefen er godt tilfreds. Hun er ellers en meget bestemt dame, så vi ved, at vi er på rette vej, når hun er tilfreds med arbejdet.
Værdien af synlig reklame
Hun var ikke meget for den idé med bilreklamerne, men vi har overbevist hende om værdien ved at blive synlige i bybilledet. Synlige og mobile på samme tid. Det gør altså, at flere ser os, og i kombination med plakatsøjlerne får vi dækket et stort område. Ikke kun centrum. Og vi tager også lige fat i Kellmann, for de har styr på alt det med reklame!
Budgettet, vi har til kampagnen, er som sædvanligt for lille, så vi har ikke haft mulighed for at bruge konsulenter. Alt er lavet her i huset. Heldigvis, så er udgiften til bilreklamen ikke den største på budgettet. Tv-reklamen har taget en stor del. Men den bliver vist i landsdækkende kanaler. Og den bliver fulgt op af radio-spots.
Vi har også lavet info-foldere om de nye aktiviteter. De ligger overalt. På posthuse, offentlige kontorer, ved billetsalg på togstationerne, turistkontorerne osv. Det giver forhåbentligt det ønskede resultat. Den er blevet udgivet på flere sprog, så vi håber sandelig, at den bliver delt ud.
Lige nu er vi ved at sætte annoncer op på de sociale medier. Det er lidt mere kompliceret, fordi målgrupperne er mange. Det tager også en del af budgettet. Men vi har erfaring med, at det fungerer fint, når det først kører. Underholdningsbranchen er svær – og vi henvender os til børn, unge, og gamle, så der skal flere forskellige annoncer i omløb.
Bilreklamer i en fart
Vi har et væddemål i gang omkring kampagnen. Kan vi nå vores mål, inden årets udgang? Ja eller nej. De fleste holder på ”ja, det kan vi”. Jeg er selv en af dem. Jeg er især begejstret for bilreklamen. Den er sød. Den viser lige præcist historien og ånden, som vores organisation står for. Vi er flere, som er spændte på, hvordan det vil gå med den reklame. Vi har ingen idé overhovedet, om hvordan man måler effekten af en bilreklame. Den tid den sorg tænker jeg. Vi må lave nogle interviews og eventuelt spørge folk via vores nyhedsbrev. Vi kunne måske få et specialiseret bureau til at lave en interviewundersøgelse for os om det. Det vil sikkert koste mere, end vores budget tillader. Men så må vi tage slagsmålet om det med vores kommunikationschef, når den tid kommer.
Tænk nu, hvis det viser sig at blive en kæmpe succes. Det vil da være fedt.