Vi er jo ved at arrangere det her kæmpe event, hvor vi forventer, at mere end 1000 mennesker vil besøge os. Det bliver stort. Vi har dog også lagt mange kræfter i af det skal blive en succes. Eventet skal holdes udendørs, og vi håber selvfølgelig på, at vejret holder. Udsigten ser god ud. Det skal nok blive godt.
Os, der har stået for hele arrangementet, er et lille team på 5 mennesker. Og vi kan godt mærke, at kræfterne er ved at løbe ud. Vi kommer nemt til at skændes. Det har nok også noget med at gøre, at, jo tættere vi kommer på dagen for eventet, desto mere nervøse bliver vi. Nerverne sidder efterhånden helt uden på. Vi siger dog til os selv – og til hinanden – at vi har gjort, hvad vi kunne, og at det nok skal gå.
Glemt trykning
Til min store skuffelse opdagede jeg bare i går, at vi fuldstændig har glemt at få lavet henvisningsskilte til publikum. De skal jo se, hvor de forskellige happenings, vi har planlagt, vil løbe af stablen. Det er ikke godt. Vi har brug for at vise publikum, hvor hvad sker. Og vi er nødt til at vise dem vej. Det er jo lidt af en labyrint at gå rundt i. Ikke sådan, at vi skal overklistre området med plakater, men der skal være nogle synlige skilte. De skal stilles op på knudepunkter, så folk ser dem. Da jeg opdagede, at vi ikke har sørget for at vise folk vej, blev jeg gal. Jeg havde troet, at jeg kunne stole på, at hende, der har sørget for alt, hvad der hedder grafisk arbejde og informationsmateriale, havde husket det. Men det har hun så ikke.
Jeg skældte ud
Jeg ringede hende op. Fortalte hende, at det ikke er i orden. Her går vi og tror, at hun kan sit arbejde, og så viser det sig, at hun har ’glemt det’. Hun blev ked af det. For at få tingene til at køre igen, inden hun gik helt i baglås, tilbød jeg at hjælpe hende. Vi skal jo igennem det.
Plakat print i København
Vi mødtes og begyndte at lægge hovederne i blød for at finde en hurtig løsning. Den løsning, som vi fandt, syntes vi også er god: Vi skal have sat nogle plakater op, som fortæller hvad, hvor, hvornår og hvordan publikum finder vej. Og de skal kunne ses.
Jeg søgte på ”Plakat print” og på ”trykning København” for at indhente tilbud, imens hun designede kort med korte forklaringer over området. Heldigvis arbejdede hun godt med plakaternes design. De bliver absolut synlige, uden at de udskiller sig fra resten af det grafiske materiale, som bliver uddelt.
Det tog os hele dagen. Men vi kom faktisk i mål. Godt nok med et underskud på det budget, vi havde afsat til informationsmateriale. Men det må så være det. Vi er overbeviste om, at vi nok skal få dækket underskuddet fra den indkomst, vi vil få fra eventet.
Trykkeriet – Jensen Print – som jeg fandt, var heldigvis i stand til at imødekomme vores behov om at få plakaterne leveret dagen inden eventet.